Уроки

      ТЕМА УРОКУ:  Різновиди застібок та способи їх обробки.

МЕТА УРОКУ:
1. Навчальна: ознайомити учнів з різними видами застібок, способами їх обробки; навчити підбирати потрібний вид застібки відносно швейного виробу.
2. Виховна: виховувати повагу до праці, всебічно розвинуту особистість.
3. Розвиваюча: розвивати раціональне мислення і творчість при виконанні завдань.


ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ: ілюстрації з зображенням різних видів застібок; роздатковий матеріал «Складові частини тасьми-блискавки», зразки різних видів застібок, презентація на тему «Види застібок»

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ТЕРМІНИ, РОЗУМОВІ ДІЇ: застібка, «тасьма-блискавка»

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань.


ПЛАН УРОКУ

I. Організаційна частина________________________________________
II. Повторення раніше вивченого матеріалу___________________________
III. Вивчення нового навчального матеріалу___________________________
IV. Закріплення нового навчального матеріалу______________________
V. Підведення підсумків уроку______________________________________
VI. Завдання додому_______________________________________________



ХІД  УРОКУ:
I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА:

1) призначення чергових за графіком;
2) перевірка присутності учнів за журналом;
3) перевірка підготовленості учнів до уроку (зошит, підручник, ручки ,ножиці, клей).

II. ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ:
Робота з опитувальними картками.
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ:

Завдання уроку:
- запам’ятати, які застібки  використовуються в одязі відповідно до виду одягу;
- запам’ятати, які застібки  використовуються в одязі відповідно до виду фурнітури;
- запам’ятати, як обробляються застібки у шві з тасьмою-блискавкою;
Мотивація: В сучасному житті  важливе місце займають вироби, які призначенні для комфорту людини. Щоб вони були неповторними та оригінальними найкраще їх виготовляти самостійно. Тому на уроці ви ознайомитесь з різновидами застібок та способами їх обробки. Спосіб обробки залежить від виду та розташування застібки.

Види застібок у швейних виробах ( Презентація)
Застібка - вид з’єднання країв і розрізів, прикріплення окремих деталей до виробу.
У швейних виробах застосовують кілька видів застібок, їх різновиди залежать від виду виробу (поясний чи плечовий) та способу обробки. У плечових виробах вони бувають: одно- і двобортні, відкриті й закриті; настрочні, вшивні, пришивні; розміщені посередині переду, посередині спинки, у боковому шві, у плечовому шві, у рукаві, виконані з однією або двома обшивками, тасьмою-блискавкою тощо.                                                          
Одяг може застібатися на: гачки, кнопки, тасьму-блискавку, петлі (обшивні, обметані, із виточного шнура або прямої смужки тканини). Розміри петель дорівнюють діаметрові ґудзика плюс 0,2 см, якщо ґудзик плоский, чи 0,5 см, якщо він опуклий.
Під час своєї розповіді я використовувала ілюстрації з різними видами застібок (додаток А).

 

 
Найчастіше зустрічаються застібки на тасьму-блискавку.
Тасьма-блискавка або просто блискавка — вид застібок, призначених для швидкого з'єднання деталей одягу. Складається з двох текстильних стрічок, на яких закріплені у шаховому порядку пластмасові або металеві ланки (у вигляді окремих зубців або кілець суцільної спіралі, що утворюють ланки). З'єднання або роз'єднання половинок виконується за допомогою замка (слайдера, або бігунка), що ковзає стрічками, при цьому кожна ланка фіксується між парою ланок з протилежного боку.(Презентація «Історичний екскурс у світ застібок»)
Повідомлення
115 років тому Уіткомб Джадсен винайшов застібку «блискавка». До винахідника звернувся приятель, який страждав від болю в спині. Через це йому було дуже важко нагинатися, щоб зашнурувати черевики. «Створи якийсь пристрій, який можна було б застібати однією рукою», – звернувся страждалець до автора.
Незабаром Уіткомб представив застібку із двох ланцюжків. На цих ланцюжках чергувались крючки і петельки. А елементи цієї конструкції зчіплювались за допомогою ключика-язичка. Винахід Джадсона значно прискорив процес застібання чобіт. Нова застібка отримала назву «блискавка».
Лише через 20 років після своєї появи «блискавка» отримала популярність. Заслуга в цьому належить інженеру зі Швеції Гідеону Сунбеку. Він зробив застібку тоншою, гнучкішою і надійнішою, збільшивши кількість крючків.
Так народилася майже сучасна застібка-блискавка (патент на сучасний варіант був виданий 20 березня 1917). Остаточну блискавка перемогу здобула у 1937 році: консерватизм кравців був зламаний, коли герцог Віндзорський вибрав її як застібку для штанів.
Сьогодні більш ніж половину «блискавок» на планеті виготовляє фірма YKK, заснована в 1934 році в Японії. Також світовими центрами по виготовленню «блискавки» вважаються Бангладеш, Індія і Китай.
До речі, найбільшу застібку-«блискавку» зробили в Нідерландах в 1989 році. Довжина цього «зіпера» склала 2851 метр.

Застібка-блискавка складається з таких частин:


Рис. 1.Складові частини тасьми-блискавки:
1,8 — Вільні кінці тасьми.
2,7 — Обмежувачі.
3 — Бігунок (слайдер).
4 — Брелок (також його ще називають пулер).
5 — Тасьма.
6 — Ширина застібки.
9 — Ширина тасьми.
10 — Штифт.
11 — Роз'ємний обмежувач з гніздом.
12 — Ущільнувальна стрічка.
Застібки на тасьмою-блискавкою зручні, практичні, легко обробляються. їх застосовують при пошиті будь-якого виробу. Тасьма-блискавка може бути як потайною застібкою, так і елементом оздоблення виробу (часто у верхньому одязі). У тому випадку, коли у виробі є шов, підігнуті краї виробу по лінії застібки настрочують на тасьму односторонньою або зустрічною складкою. Якщо у виробі шва немає, то розрізи обробляють однією або двома обшивкам
    Самостійна робота учнів по засвоєнню нових знань: учні працюють з  роздавальним матеріалом, самостійно замальовують складові частини тасьми-блискавки.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ:

Чи правильним є вислів?
    (Учні дають відповіді на кожне твердження карточками зеленою -  згодні, а червоною – не згодні).
1. Різновиди застібок залежать від виду виробу? (Так)
2. Тасьма-блискавка не може бути елементом оздоблення виробу? (Ні)
3. Існує один спосіб  обробки застібок? (Ні)
4. Петельки бажано пристрочувати додатково до обробки, для міцності? (Так)
5. Кнопки є тільки пришивні? (ні)
6. Тасмою-блискавка застібають тільки куртки? (ні)
7. Липкою стрічкою застібають не тальки взуття? (так)
V. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ:

  Аналіз роботи учнів на занятті, загальна х

арактеристика уроку.

VI. ЗАВДАННЯ ДОДОМУ:

1. Опрацювати конспект уроку.
2. Прочитати та законспектувати способи обробки застібки на тасьму-блискавку ст. 88-89 в книзі Денисенко Л. І. Трудове навчання / Людмила Іванівна Денисенко. – К. : Ірпінь, 2007. – 192 с.






ТЕМА УРОКУ: Види кишень.
10 клас.  10.02.2015 р, початок о 08.55 год.
МЕТА УРОКУ:
1.  Навчальна: ознайомити учнів з різними видами кишень, їх        застосування у жіночому,  дитячому та чоловічому одязі,  набути знань з технологічної послідовності обробки  кишень;
    2. Виховна: формувати позитивне ставлення до трудової діяльності, спряти вихованню естетичного смаку. Культурі праці;
3. Розвиваюча:  сприяти розвитку фантазії, творчості конструкційному мисленню, просторової уяви, вмінню працювати самостійно використовуючи інтернет ресурси.
ОБЛАДНАННЯ: Зразки кишень, види кишень(додаток А), комп’ютер, телевізор,       інструкційна картка (додаток Б).
ТИП УРОКУ: Урок – проект. За програмою Intel «Навчання для майбутнього» з використання інформаційно - комунікаційних технологій.
Анотація проекту:
Проект розрахований на учнів 10-го класу. В ході виконання проекту учні об’єднуються в три групи (« Історики», «Дослідники», «Практики»), які виконують окремі завдання проекту. Даний проект є додатковим матеріалом для уроків з технології «Швейна справа» при проектуванні та виготовленні накладної кишені.
Ключове питання: «Кишеня - це необхідність чи забаганка моди?»
Тематичні питання:
Історичні відомості про кишеню.
Види накладних кишень їх застосування в сучасному одязі.
Технологічна послідовність обробки накладної кишені.
Завдання проекту:
1) Залучення школярів до пошукової діяльності шляхом дослідження матеріалу «Види кишень»
2) Поглиблення знань учнів шляхом вирішення проблеми «Кишеня - це необхідність чи забаганка моди?»
3) Спонукання до поглибленого вивчення теми різних видів кишень їх застосування в одязі.
4) Розвиток творчої діяльності, вміння працювати самостійно використовуючи інтернет ресурси.
Етапи реалізації уроку-проекту
I Етап. Підготовчо-організаційний
Складання графіку робот над проектом
Ознайомлення учнів з темою проекту.
Поділ учнів на творчі групи («Історики», «Дослідники», «Практики»)
Розподіл завдань проекту:
І група «Історики» - відшукати інформацію про історичні відомості про виникнення кишень, систематизувати і оформити  її у вигляді публікації;
ІІ група «Дослідники» - дослідити, які бувають види кишень, розглянути більш детально накладні кишені їх використання у швейних виробах. Підготовлену інформацію представити у вигляді презентації;
ІІІ група «Практиків» - розробити викрійку накладної кишені, підготувати відео матеріал послідовності обробки простої накладної кишені, розробити інструкційну картку технологічної послідовності обробки накладної кишені. Свої розробки, та підготовлений матеріал розмістити в блозі.
Підготовка учнів до демонстрації проекту.
Демонстрація проекту.
II етап. Організаційно-виконавчий
Мотивація:
В сучасному житті важливе місце займають вироби, які призначенні для комфорту людини. Щоб вони були неповторними та оригінальними найкраще їх виготовляти самостійно. Тому на уроці ви ознайомитесь з різними видами кишень та технологічною послідовністю обробки.
                   Зараз неможливо уявити швейний виріб без кишень. Вони розташовані, як на дитячих так і на жіночих, чоловічих виробах. Так  що ж таке кишеня? Кишеня – це елемент одягу, призначений для перенесення різноманітних речей. На сьогоднішній день кишені стали настільки повсякденним предметом гардероба, що здається, що вони були завжди. То давайте дізнаємося коли саме з’явилися перші кишені, для чого вони використовувались і як виглядали? Цю інформацію нам підготувала група «історики».
Виступ групи «Істориків» (захист публікації).
Інформація про виникнення кишені;
Історія розвитку кишені;
Новинки моди.



Звичайно , існувало ще безліч різних уявлень про походження кишені, наприклад , багато приписували її винахід Леонардо да Вінчі.
Щодо історичного виникнення кишені досі існує багато суперечок, хоч найчастіше цей факт приписують ізраїльському кравцеві Бені Карману. Основним завданням кишені від початку було знайти альтернативу поясові, в якому переносились гроші, внаслідок чого, вони були досить легкою здобиччю для грабіжників. Можна припустити, що виникнення кишені стало певною революцією в одязі.
Досить швидко кишеня стала не тільки практичним атрибутом одягу, але й набула декоративних рис, ставши елементом моди. За всієї різноманітності кишень, які в наш час застосовуються практично в кожному елементі одягу - від спідньої білизни до пальто, можна розрізнити два види: кишеня внутрішня (наприклад, в брюках) та зовнішня (наприклад,  нагрудна кишеня сорочки).
У різні часи мода на кишені змінювалася. Придумували нові форми. Незмінним залишалося одне – кишеня , як деталь одягу, в основному носила  функціональне навантаження. Тобто,  служила для зберігання дрібних речей. Але з часом кишеня стала виконувати не тільки функціональне навантаження, а бути і елементом оздоблення швейних виробів.

          Після закінчення виступу група «Істориків» підводить підсумок своєї роботи в певному напрямку, дає відповідь на ключове питання: «Кишеня - це необхідність чи забаганка моди?»
Групи виконують самооцінку та взаємооцінку (відповідно до критеріїв  оцінювання) на бланках оцінювання роботи групи(Додаток Г), які знаходяться на партах у кожного учня.

Виступ групи «Дослідників» (Презентація «Накладні кишені»).
Сучасні види кишень;
Види накладних кишень;
Сучасні моделі дитячих, жіночих і чоловічих виробів з накладними кишенями.
В залежності від місця розташування на виробі можна розділити всі кишені на дві групи: зовнішні і внутрішні.  В залежності від форми входу в кишеню – з прямолінійним входом або фігурним. В залежності від виду обробки : прорізні і накладні. Накладні кишені можуть мати різну форму, складатися з однієї чи кількох деталей. Кишені оздоблюють вишивкою, тасьмою, аплікацією .


          Після закінчення виступу група «Дослідників» підводить підсумок своєї роботи в певному напрямку, дає відповідь на ключове питання: «Кишеня - це необхідність чи забаганка моди?»
Групи виконують самооцінку та взаємооцінку (відповідно до критеріїв  оцінювання) на бланках оцінювання роботи групи(Додаток Г), які знаходяться на партах у кожного учня.

Вчитель: З презентації ми дізналися, що накладних кишень існує багато: вони можуть бути різної форми, різних розмірів , з різною обробкою і розташовуватися в різних місцях виробу. Для того щоб обробити накладну кишеню нам необхідно знати технологічну послідовність обробки накладної кишені. Саме над цим завданням працювала група «практиків». Результат своєї роботи вони розмістили на шкільному блозі «Модниця».

      Виступ групи «Практиків»

Ознайомлення з інформацією в блозі «Модниця»;
Види накладних кишень
Розробка викрійки накладної кишені (учні роздають викрійку накладної кишені);
Демонстрація відео обробки простої накладної кишені;
Розробка інструкційної картки технологічної послідовності обробки накладної кишені (учні роздають інструкційні картки)
(Додаток Б)


          Після закінчення виступу група «Практиків» підводить підсумок своєї роботи в певному напрямку, дає відповідь на ключове питання: «Кишеня - це необхідність чи забаганка моди?»
Групи виконують самооцінку та взаємооцінку (відповідно до критеріїв  оцінювання) на бланках оцінювання роботи групи (Додаток Г), які знаходяться на партах у кожного учня.

III етап. Закріплення нових знань (Тестування).
Тест на тему «Види кишень» (Додаток В).
         IV етап. Підсумковий
1. Коментар до  виконання  домашнього завдання.
2. Самооцінка науково-пізнавальної діяльності.
3. Оцінка уроку-проекту.


Висновок:
 Під час роботи над проектом учні навчились: планувати і реалізувати власну дослідницьку діяльність, виконувати науковий пошук, аналізувати джерела, узагальнювати і систематизувати зібрані відомості. Оформляти результати проекту у вигляді презентації, публікації, блогу. Захищати результати дослідження перед вчителем. В ході виконання проекту учні розв’язали проблемне питання, що кишеня є не тільки елемент одягу, а й одним з дизайнерських рішень оздоблення сучасного одягу.
VІ. Домашнє завдання:  підготуватися до практичної роботи, опрацювати інструкційну картку «Технологічна послідовність обробки накладної кишені»
                       
      (Додаток В)
                                          Тест на тему: «Види кишень»
Ваше прізвище:

Питання 1
На які види поділяються кишені:    
Питання 2
На які види поділяються накладні кишені:
Питання 3
Чи може кишеня бути елементом оздоблення виробу:
Питання 4
Запропонуйте варіанти оздоблення накладної кишені:
0
0
0
0
0

Питання 5
В якому напрямку викроюється накладна кишеня:
Питання 6
Яким швом обробляється верхній зріз кишені?
1) Змету вальним
2) Наметувальним
3) Швом у підгин з закритим зрізом

0                  0              0

Питання 7
Яка назва волого-термічної оброки при якій зменшується товщина тканини
1) Припрасувати
2) Запрасувати
3) Розпрасувати
0                0                 0
       Питання 6
Запропонуйте технологічну послідовність обробки накладної кишені
0Заметати нижні і бічні зрізи кишені по намічених лініях
0Припрасувати кишеню з виворітної сторони
0Заметати і застрочити верхній зріз кишені
0Зметати і обшити кути кишені з на величину припуску по бічних зрізах
0Розкроїти кишеню
0Позначити контур кишені прокладними стібками
0Припрасувати готову кишеню
0Нашити кишеню на основну деталь
0Заметати краї кишені надаючи їй потрібної форми

                                                                                         (Додаток А)


                                         Види кишень


 

 





                                                                                         (Додаток Г)

Форма оцінювання публікації
 Група_____________________ Дата _________________

ВСЬОГО БАЛІВ (МАХ) САМООЦІНЮВАННЯ ОЦІНЮВАННЯ ЧЛЕНАМИ ГРУП ОЦІНЮВАННЯ ВЧИТЕЛЕМ
ЗМІСТ 4
ОФОРМЛЕННЯ 4
Взаємодія 4
ВСЬОГО БАЛІВ 12
ОЦІНКА





Форма оцінювання учнівського блога  

Група________________________________Дата______

ВСЬОГО БАЛІВ (МАХ) САМООЦІНЮВАННЯ ОЦІНЮВАННЯ ЧЛЕНАМИ ГРУП ОЦІНЮВАННЯ ВЧИТЕЛЕМ
ЗМІСТ 4
ОФОРМЛЕННЯ 4
Взаємодія 4
ВСЬОГО БАЛІВ 12
ОЦІНКА









Форма оцінювання учнівської ПРЕЗЕНТАЦІї
Група_______________________________Дата______

ВСЬОГО БАЛІВ (МАХ) САМООЦІНЮВАННЯ ОЦІНЮВАННЯ ЧЛЕНАМИ ГРУП ОЦІНЮВАННЯ ВЧИТЕЛЕМ
ЗМІСТ 4
ОФОРМЛЕНЯ 4
Взаємодія 4
ВСЬОГО БАЛІВ 12
















Комунальний заклад Сумської обласної ради -
Шосткинська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів




Розробка уроку
 з предмету  «Технології» (спеціалізація: Технологія швейної справи) на тему:
«Види кишень»



                           Підготувала: вчитель трудового навчання
                                     КЗСОР Шосткинської загальноосвітньої
                      школи-інтернату І-ІІІ ступенів
              Автюхова Зінаїда Василівна




Шостка-2015


















Немає коментарів:

Дописати коментар